W tym artykule podam ci parę argumentów za tym, dlaczego warto poświęcić jakieś dwie godziny na to, żeby dobrze opisać produkt (Proszę nie jęczeć! To może być przyjemne.)
Czy opis produktu w sklepie jest naprawdę tak ważny?
Zazwyczaj skupiamy się na zdjęciach i zapominamy, że słowa mają moc ostatecznego przekonania kogoś do zakupu.
Klient – jak twoja druga połówka.
Na ile jesteś nim/nią zainteresowana?
Tekst ważniejszy niż zdjęcie
Nie dotarłam do najnowszych badań, ale te z 2017 r pokazują, że opisy produktów wpływają na konwersję bardziej niż zdjęcia! Mnie te wyniki zaskakują, a ciebie? Nawet jeśli, to tylko deklaracje kupujących, to czy i tak nie jest to zastanawiające? W tym przypadku znaczy to, chociażby tyle, że klienci najzwyczajniej potrzebują opisów produktów, aby ostatecznie przekonać się do zakupu.
Dlaczego warto dobrze opisać produkty?
Jeśli już ktoś pojawił się u ciebie na stronie, to znaczy, że dobrze ustawiłaś swoje działania marketingowe. Trafił tam albo przez wyszukiwarkę (dzięki pisaniu „pod SEO”) albo przez Instagram, a i może reklamę. Świetna robota! Możesz sobie pogratulować, ale na razie tylko w połowie.
Opis produktu w sklepie to twoja ostatnia szansa, żeby przekonać klienta do zakupu.
Badania twierdzą, że to przez opis ludzie odchodzą, albo dzięki niemu kupują.
Opis produktu to twoja ostatnia szansa
Teraz klient ma przed sobą opis produktu i to jest twoja ostatnia szansa na to, żeby przekonać go, że to fantastyczny wybór. Wyobraź sobie kupującego – jest u ciebie na stronie, nie może dotknąć, ani przymierzyć lub powąchać. Ma tylko tekst. Jaki efekt wywoła? Albo ostatecznie go przekona i kliknie „Do koszyka” albo… nabierze więcej wątpliwości, a jego ekscytacja wręcz opadnie?
Twój produkt powinien nabrać życia i przemówić do tych, po drugiej stronie ekranu.
Co to jest „dobry opis produktu”?
To taki, który zachęca do zakupów. Proste! W sieci jest wiele artykułów na ten temat. Jak dla mnie wszystko, co zostało napisane sprowadza się do tego, że trzeba opisać produkt tak, żeby nabrał życia i przemówił do tych, po drugiej stronie ekranu. Właśnie w tym momencie, gdy wirtualnie stoi przed nim i zastanawia się, czy wrzucić do koszyka.
Kiedy opis produktu „zażera”
Wtedy, gdy:
- wyróżnia się z tłumu
- budzi emocje
- przekazuje osobowość i czar człowieka, który ten produkt stworzył
- nawiązuje połączenie z klientem po drugiej stronie ekranu
- zaskakuje, łatwo go zapamiętać, trudno zapomnieć.
Efekt opisu produktu, który jest poprawny, ale bez ikry.
- nie wywołuje żadnego efektu emocjonalnego, jest suchy jak wiór
- prawie każdy mógłby się pod nimi podpisać, przypomina wiele, wieeele innych.
No dobrze, mam nadzieję, że przekonałam cię, żeby zainwestować trochę czasu i energii w dobry opis produktu. Przechodzimy do tego, jak to zrobić.