Newsletter - twój bezpieczny, tani i wygodny pomost do klientów.

IG, FB, Google AdWords same nie sprzedadzą,
a newsletter owszem.*

✓ Postawisz newsletter i pierwsze automatyzacje, sekwencję powitalną prowadzącą do pierwszych zakupów u ciebie, stworzysz lead magnet i wypuścisz 3 newslettery.
✓ Przejdziesz od small talku do relacji opartej na zaufaniu.
✓ Sprawisz, że klienci poczują się na tyle bezpiecznie, żeby kupić u ciebie pierwszy produkt.

dwa słowa kurs newsletter

Instagram, Facebook i Google AdWords nie sprzedają.
Reklamy odsyłające do twojego sklepu nie sprzedadzą (co najwyżej przepalą twój budżet).
*To ty sprzedajesz.

Sprzedajesz ty i to, co masz do powiedzenia, kim jesteś, twoje doświadczenie zawodowe, twoja osobista droga, przypadki twoich klientów- o tym wszystkim możesz opowiadać w newsletterze.
Nie przez to, że trąbisz naokoło jaka jesteś fantastyczna, tylko poprzez to, że dajesz się poznać.
Normalnie, nienachalnie, naturalnie.

Jak przychodzą klienci? Czasem biegną w podskokach, czasem sprintem (to 1% przypadków). Najczęściej potrzebują czasu i minimum 5 kroków (5 spotkań z tobą). Takich jak te poniżej:

  1. Pierwszy krok
    Kaśka, twoja potencjalna klienta, zobaczyła reklamę twojego darmowego szkolenia(ściągi, listy przepisów, poradnika itp.), która wyświetliła się jej na FB lub IG. Lub dlatego, że otagowała cię wasza wspólna znajoma, albo przeczytała twój błyskotliwy komentarz pod postem osoby, którą obserwuje.
  2. Drugi krok
    Kaśka akurat tego szukała, więc wchodzi na twoją stronę lub profil, żeby zobaczyć kim ty w ogóle jesteś. Czyta parę postów, zagląda na twoją stronę internetową, twoją podstronę „o mnie”, zagląda do sklepu, oferty i sprawdza, czy jej pasujesz. 
  3. Trzeci krok
    Zapisuje się na newsletter, bo chce pobrać bezpłatną rzecz, którą dajesz, a która jej się bardzo przyda. Przechodzisz test ; ).
  4. Czwarty krok
    Kaśka przeczytała parę twoich maili, a z ostatniego dowiedziała się, że masz akurat super ofertę i postanawia z niej skorzystać (ebook, testowa konsultacja). Wydaje u ciebie pierwszą niewielką kwotę.
  5. Piąty i kolejny krok
    Dopiero po jakimś czasie decyduje się przejść cały most i z pełnym przekonaniem kupić twój kurs lub drogą biżuterię. Teraz już cię zna cię, ufa ci i wie, że warto to robić u ciebie i z tobą : )

Jeśli jesteś na etapie pierwszego kroku – zapraszam na kurs Content Flow.

Drugim krokiem zajmuje się kurs Szkoła Pisania dla Biznesu, którą otrzymujesz w pakiecie razem w tym kursem (o ile zdecydujesz się do 27.03.). Napiszesz dzięki niej świetne teksty na twoją stronę internetową i sprzedażową.

Trzecim i czwartym krokiem zajmiemy się w tym kursie „Newsletter – bezpieczny, tani i wygodny most dla ciebie i twoich klientów”.

dwa słowa kurs online newsletter

W przypadku newslettera to, czy ktoś odczyta twoją wiadomość nie zależy od jakiegoś tajnego algorytmu, tylko całkowicie od ciebie.

Twój klient potrzebuje ciebie, żeby zdecydować, czy u ciebie kupi.

Potrzebuje poznać ciebie i sprawdzić, czy jesteś odpowiednią dla niego osobą, żeby coś zmienił w swoim życiu, skorzystał z tego, co oferujesz.

I to właśnie newsletter umożliwia pogłębienie relacji – to most między tobą, a twoimi klientami.

 I dlatego newsletter ma największe przełożenia na sprzedaż.

Nie media społecznościowe, nie wyszukiwarka, a kontakt z drugim człowiekiem. Tylko jeśli ktoś ci zaufa, poczuje się na tyle bezpiecznie, że kupi twój produkt lub usługę. Newsletter najlepiej się do tego nadaje.

To tak, jakbyś przeszła do głębszej fazy relacji.

Czy wiesz, że…?

0,58% – tyle wynosi statystyczne zaangażowanie w mediach społecznościowych (FB lub IG). To znaczy, że twoje posty widzi mniej niż 1% twoich obserwatorów i fanów.

22,86% – statystyczna otwieralność maili (według
OptinMonster). Przy czym ta statystyka może być nawet 2x lepsza na początku twojej newsletterowej działalności, gdy lista jest mała.

Newsletter to nadal najskuteczniejsze i najtańsze narzędzie marketingowe.

Według raportu DMA z 2019 r., który badał jak newsletter wykorzystują specjaliści od marketingu, zwrot z inwestycji, czyli po prostu opłacalność, okazała się największa w przypadku emaili. 

Natomiast według raportu Mailerlite ilość kont mailowych nadal rośnie, w 2024 ma urosnąć do 4,48 miliardów (to prawie tyle, ile ludzi mieszka w Azji). W Mailerlite twierdzą też, że ilość subskrybentów ich klientów, urosła w 2020 r. średnio o 34,9%.

Ludzie czytają maile.

Dla kogo newsletter jest szczególnie dobry:

Dla kogo newsletter nie jest optymalny:

Plan kursu rozpisałam na 12 tygodni – tyle ci wystarczy, żeby zbudować zaangażowaną społeczność.

Kupujesz ten kurs podczas wyjątkowej promocji Black Friday, więc możesz kurs przerobić szybciej lub wolniej. Masz na to 12 miesięcy – na tyle otrzymujesz dostęp do materiałów kursu.

Plan kursu

„Newsletter – bezpieczny most, po którym przyjdą do ciebie klienci”

Moduł 1. 

Strategia

Ten moduł kończysz z planem:

  • do kogo chcesz kierować swoje newslettery
  • w jaki sposób pozyskać takie osoby na twoją listę mailingową
  • jakie miejsce w strategii komunikacji twojego biznesu będzie zajmował newsletter
  • co chcesz osiągnąć poprzez newsletter w swoim biznesie.

Moduł 2. 

Lead Magnet

Ten moduł kończysz z:

 

  • potwierdzonym pomysłem na lead magnet
  • planem / spisem treści, co twój lead magnet będzie zawierał
  • planem pracy nad lead magnetem
  • a jeśli się bardzo postarasz to z gotowym lead magnetem.

Moduł 3. 

Aspekty prawne

Ten moduł kończysz z:

 

  • gotową Polityką Prywatności
  • wiedzą, jakie obowiązki ciążą na tobie jako administratorze danych
  • wiedzą, w jaki sposób zapewnić zgodność swojego newslettera z RODO i innymi przepisami prawnymi.

Moduł 4. 

Platforma MailerLite

Ten moduł kończysz z:

  • założoną i skonfigurowaną platformą do zarządzania listą mailingową (MailerLite).

Moduł 5. 

Subskrybenci

Ten moduł kończysz z:

  • formularzem zapisu umieszczonym na twojej stronie www
  • pop-upem umieszczonym na twojej stronie www
  • landing page dla twojego lead magnetu
  • pierwszymi subskrybentami zapisanymi na twój newsletter

Moduł 6. 

Automatyzacje

Ten moduł kończysz z:

  • gotową techniczną stroną automatyzacji
  • wiedzą, jak działają wszystkie funkcje automatyzacji w MailerLite
  • przygotowaną techniczną stroną sekwencją powitalną
  • pomysłami na kolejne automatyzacje

Moduł 7. (16.05.-22.05.)

Sekwencja powitalna 1/2

Ten moduł kończysz z:

  • gotowymi treściami na sekwencję powitalną
  • wiedzą jakie tytuły działają najlepiej
  • szybko ułożyć treść
  • jak zgrabnie przejść od mocnego tytułu maila (niekoniecznie związanego z twoim biznesem!) do treści merytorycznych

Moduł 8. (23.05.-29.05.)

Sekwencja powitalna 2/2

Ten moduł kończysz z:

  • ustawionymi w automatyzacji i napisanymi przez ciebie mailami z sekwencji powitalnej (od 3 do 5)

Moduł 9. (30.05.-5.06.)

O czym pisać, jak pisać

Ten moduł kończysz z:

  • listą pomysłów na maile na kolejne miesiące
  • pomysłem na swój indywidualny styl newslettera
  • wiedzą, w jaki sposób będziesz się komunikować ze swoimi subskrybentami.
dwa słowa kurs online newsletter

Moduł 10. (6.06.-12.06.)

Jak zarządzać listą

Ten moduł kończysz z:

  • jak zadbać o dostarczalność maili
  • jak segmentować subskrybentów
  • statystyki – co obserwować i jakie wnioski wyciągać
  • dlaczego i jak czyścić listę z nieaktywnych subskrybentów.

Moduł 11. 

Pierwsze newslettery

Te moduły kończysz z:

  • 50 gotowymi formułami na tytuły i początki maili
  • schematami maili na kampanię sprzedażową
  • wiedzą jakie treści podać na początku, a jakie pod koniec sprzedaży
  • schematem treści na stronę opisu twojego produktu/usługi

W ten sposób, krok po kroku, w 3 miesiące założysz od zera swoją listę mailingową i zdobędziesz pierwszych subskrybentów.

Z kim zbudujesz wygodny most, po którym przyjdą do ciebie klienci?

Gocha Szoka

Specjalistka od słów, poliglotka. Uczę soloprenerki jak słowem otwierać portfele i szczypać za dusze klientów. Pracowałam jako tłumaczka symultaniczna, konsultantka ds. mediów, naczelna kwartalnika, szefowa ds. PR’u i komunikacji w firmach tj. UBS, Heineken, Philip Morris i konsultant ds. employer brandingu dla firm takich jak L’Oréal, Nestlé, Coca-Cola. Od listopada 2019 r., kiedy powstały Dwa Słowa, przeszkoliłam ponad 1500 osób, w tym ok. 250 w mojej Szkole Pisania dla Biznesu i 1100 Content Flow, ok. 200 w Latającej Szkole Agaty Dutkowskiej i jej LABie, oraz kilkaset u Eweliny Muc z WP dla Zielonych. Współpracuję również z Marketer+ prowadząc szkolenia z webwritingu.    

Magda Franczak

Wspieram przedsiębiorcze kobiety w rozwoju pomysłów biznesowych. A konkretnie pomagam: przekuwać marzenia biznesowe w konkretny plan działań, łączyć kropki (pomysły) w spójny obraz (cel biznesowy), ustalać cele dla swojego przedsięwzięcia i monitorować ich realizację, analizować statystyki i wskaźniki oraz wyciągać z nich wnioski pomagające podejmować dobre decyzje i rozwiązywać problemy, które wcześniej czy później napotykamy na swojej drodze. Pracowałam w różnych firmach: od jednoosobowych działalności, przez organizacje pozarządowe, po międzynarodowe korporacje zatrudniające tysiące ludzi. Moje doświadczenie zawodowe obejmuje takie branże jak: finanse, konsulting, doradztwo podatkowe, szkolenia, coaching, księgowość, organizacja eventów.

Pytania i odpowiedzi

Nie jest to konieczne. Stronę pod zapis na newsletter wyklikasz z Magdą w platformie Mailerlite.

Cotygodniowe nagrania w ramach poszczególnych modułów to czas od 30 min do godziny. 

Potem praca własna wymaga minimum godziny w tygodniu. Jeśli chodzi o kwestie techniczne Magda tłumaczy wszystko krok po kroku, więc wystarczy za nią podążać. 

Jeśli chodzi natomiast o wymyślanie… tu wszystko zależy. Możesz spędzić miesiące dumając nad tym co zrobić, prawda?

Prowadzenie biznesu wymaga podejmowania decyzji, testowania pomysłów i…zmiany. 

W tym kursie będziesz musiała podejmować decyzje z tygodnia na tydzień, nie ma bola ; )

To zdecydowanie za wcześnie. Wróć do nas kiedy już będziesz mieć choćby mgliste pojęcie o tym, co chcesz oferować i komu. 

Tak. Newsletter jest po prostu narzędziem. Jak nóż, którym możesz posługiwać się jak sushi master lub do krojenia chleba. Możesz starać się pisać interesująco i nie widzieć efektu. A możesz poznać najlepsze schematy i strategiczne podejście do newslettera, które sprawi, że stanie się on mostem, po którym spokojnie i komfortowo, przyjdą do ciebie klienci.

Dostęp do materiałów na platformie kursowej otrzymujesz na 12 miesięcy, czyli do 25.11.2023 r.

Tak, możesz skorzystać również z płatności odroczonych. Po przejściu do koszyka i do płatności (tam, gdzie standardowo wybierasz płatność blikiem, kartą, lub przelewem) wybierz płatność poprzez PayPo a system już cię dalej poprowadzi.

Na pewnym etapie biznesu newsletter to must-have niezależnie od branży. Napisz do  mnie, chętnie odpowiem jak to widzę w twoim przypadku.  

Tak. Przy zamówieniu podaj dane, na które potrzebujesz fakturę – system wystawi ją i wyśle do ciebie automatycznie. Uwaga, nie jestem VATowcem.

 

Zbuduj z nami twój newsletter – wygodny, tani i bezpieczny most, po którym przyjdą do ciebie klienci.